Вгору
 Народні мелодії Хотинщини 

 Особливо хотілось би зупинитись на описі музичного супроводу до народних танців. Раніше до складу оркестрів входили скрипки, цимбали, сопілки, але в 20-х – 60-х роках в цій місцевості в основному грали духові оркестри. Цікаво й те, що в основній масі музиканти виконували мелодії на слух (не знали нотної грамоти). Кантора (оркестр – по-місцевому) часто була прибутковим родинним бізнесом, тому грі на інструментах навчали близьких людей. Навчання, в основному, відбувалось у два етапи: першим був вибір інструменту (необхідного для оркестру), учневі записували „на бумазі”, в якій послідовності потрібно натискати на клапани в тій чи іншій мелодії.
Після вивчення основних мелодій, майбутній музикант здобував досвід на практиці (весілля, храм і т.п.) – це і був другий етап навчання.  З підвищенням професійного рівня, підвищувався і прибуток (доля) учня.
Основним інструментом в оркестрі була труба, трубач грав основну мелодію, без нього оркестр не звучав. Іноді, щоб зірвати свято конкуруючій стороні, достатньо було напередодні розбити трубачеві губи. Декілька трубачів додавало ваги оркестру і підвищувало його конкурентноспроможність.
З відкриттям навчальних закладів, що почали професійно навчати музикантів, хореографів, режисерів, почався ще один з етапів, який наклав свій відбиток на місцевий хореографічний фольклор.
Щоб зрозуміти, як цей вплив відбувався, доречно привести історію професійного музиканта,Тимка Миколи 1935 р.н., який після одруження переїхав жити з Центральної України до дружини у бессарабське село (у прийми): „Спочатку для мене було незвично, що в багатьох мелодіях практично відсутній чіткий музичний квадрат. Виконуючи мелодії (музичний розмір 7/8, 7/16, 6/8 і т.п.), музиканти не знають, що таке грати в тій чи іншій тональності, але оркестр якимось дивом звучить, всі разом починають і закінчують грати. Мелодії дещо змінені, з своєрідними відтінками, і я вирішив їх вивчити. Працюючи в школі – створив оркестр, навчив учнів професійно виконувати місцеві мелодії. Навів порядок з музичними квадратами, тональностями (зробив обробки мелодій). Мій оркестр виконував мелодії професійніше, ніж безграмотні контори, але люди перестали танцювати старі танці.”
Під час однієї з експедицій, в с.Крутеньки Хотинського району Чернівецької області, старенька бабуся зауважила: „Молоді музиканти наші мелодії грають по чужому, під таку музику ноги не хочуть танцювати”. Після того, як старий трубач  почав грати цю ж мелодію, бабця з легкістю почала вибивати ногами синкоповані рухи.

Нижче Ви можете прослухати деякі традиційні мелодії нашого регіону